18 Nisan 2015 Cumartesi

Kısa Mesafe Gezmeler

3) Eskişehir / Sarıcakaya - Porsuk Barajı

Herkese merhabalar. Baharın bu güzel günlerinde ikamet ettiğim bölgeye yakın olan yerleri keşfetmeye başladım. Eskişehir - Sarıcakaya yolu virajları ile ünlü bir bölgedir. Bu yolu seçmemin sebebi motosiklet ile viraj alıştırmaları yapmaktı. Benim için faydalıda oldu diyebilirim. Çünkü ilk olarak bir dağ tırmanışı ve sonrasında sürekli iniş vardı. Aynı zamanda keskin virajlar yolu süslemişti.

Ova üzerine kurulu bir şehir olan Eskişehir'den çevreyolu üzerinden Sarıcakaya tabelalarını takip ediyoruz. Bozdağ'a tırmanış başlıyor. Burada özellikle benim gibi küçük cc bir motor kullananlar devir göstergesine dikkat etmesi gerekiyor. Zira motoru bayıltmak istemeyiz. 162 cc motorum Bozdağ'a beni ulaştırdı. Tabii bende şok üstüne şok. Şehir merkezinde hava sıcaklığı 15 derece iken burada bir karış kar var. Lâkin yollar açıktı. Hekimdağ Geçidi zirvede yer alıyor. Ardından inişe geçiyoruz. Dağ Küplü ve Mayıslar güzel köylerdi. İnsanların çoğu seralarda iş başında idi. Tabii yolun virajlarından dolayı pek manzaradan aşağı bakma şansım olmadı. Sarıcakaya'ya girişte Porsuk Çayının üzerinden dar bir köprü eşliğinde giriyoruz. İlçeye girdikten sonra Mihalgazi 5 km tabelasını gördükten sonra hiç dururmuyum. Mihalgazi'yi de ziyaret ettikten sonra tekrar Sarıcakaya'ya döndüm. Biraz dinlenip ihtiyaç molası ve atıştırmalık birşeyler yedikten sonra dönüş yoluna çıktım.

Ertesi gün Eskişehir-Kızılinler-Musaözü-Mollaoğlu üzerinden ve dağ yollarından Porsuk Barajına gittim. Tabii memleketimizin her doğal güzelliği gibi burasıda sivil vatandaşlara kapalı idi. Yangın yollarını tecrübe etme fırsatım oldu. Tozlu ve güzel bir yoldu. Vesselam...