26 Mayıs 2015 Salı

Gerçekten Motosikletten Soğuttu...

5) Mondial 100 MFM 

Bu model motosikletlerin hastaları var. Ama beni olumsuz yönden hasta etti. Bir motosiklet bu kadar mı kötü olabilir. Eğer zevkler ve renkler tartışılmazsa ben bu tip motorlardan nefret ediyorum. Özellikle yarı otomatik vites çok fena idi. Küçük yaşlarda mobilet deneyimi olan birisi olarak söylüyorum; Mobilet candır can ;)

Bu motorun hiç mi iyi yanı yok arkadaş diyenlere, yakıt tüketimi çok az, kesin ölçümü bilmiyorum fakat 100 km de 2 lt gibi bir tüketimi var. 

Şu olaya bak ya. O kadar kötü etkilemiş ki yazasım bile gelmiyor. Neyse zevkler ve renkler tartışılmaz deyip kapatalım konuyu vesselam...

1 Mayıs 2015 Cuma

Shoei GT-Air Wanderer TC-1 Kask İncelemesi


4) SHOEI Kask Harbiden Başkaymış...

Kaliteli ve kalitesiz bir kask arasındaki fark sizce nedir? Hemen kendim için söyleyim; ilk sırada güvenlik, ikinci sırada konfor. İşte bunu benim için birkaç haftalığına emanet aldığım SHOEİ markası karşıladı. Kendi kaskımı insanlıktan nasibini almamış bir yaratık çaldığı için sipariş ettiğim diğer İCON Airmada kaskım gelene kadar idareten çok yakınımın kaskını kullandım. Önceki kaskım CABERG Duke modeli idi. Düşük bütçe ile alınabilecek çene açılır güvenli fakat konforsuz bir kasktan sonra SHOEI çok başkaydı. Çünkü hem kalite hem konfor var. 

Teknik veriler birçok yerde mevcut. Ben sadece kullandığım süre zarfında iyi ve kötü yanlarından bahsedeceğim. Öncelikle kaskı kafanıza geçirdiğinizde bir güven duygusu sizi kaplıyor. Sanki ölümsüz olduğunuzu zannediyorsunuz; şaka şaka tabii ki ölümsüz olmak gibi bir duygu kaplamıyor. Ama kafada ki 1,5 kiloluk kütle çok sıkı duruyor. Kaskın içi ise fiyatına göre ne olması gerekirse var. Full face bir kask güneş vizörü var fakat bluetooth bağlantısı yok. İçindeki pedler çabuk yıpranacak cinsten değil. Kaskın kabuğunun altındaki köpük siyah renkli. Benim kafam tam yuvarlak değil. O nedenle iyi oturdu. ARAİ ve AGV gibi bazı kafa tiplerinde sıkıntı çıktığını biliyorum. Bunda öyle bir şey olmadı.


Esas kaskın beni benden alan özelliği sessizlik ve havadarlık. Model ismindeki '' air '' lafzını kesinlikle sonuna kadar hakediyor. Vizörü tam kapadığınızda içerisi sanki Volvo XC-90' na binmiş gibi oluyor. Havalandırma kanallarını açtığınızda 20 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda bile banamısın demiyor. Hımmm, hiç mi kötü yanı yok. bir kaç eksiğini gördüm. İlk olarak ağız kısmındaki havalandırmayı tam açtığınızda yolda giderken envai çeşit haşerat girebiliyor. Sürat yapacaksanız ağız kısmındaki havalandırmayı kapamada fayda var. Birde üzerindeki vizör çok esnek. Aslında esnek olması iyi birşey fakat tek elle vizörü açmaya çalışırken biraz zorlanıyorsunuz. Son olarak; sessizliği fiberglass malzeme yapısı ve vizörün etrafındaki çift katlı fitillere borçlu olduğunu düşünüyorum. Kafayı korumak için güzel bir icat vesselam...